كان يا مكان هقص العواجيز.. وقصص في اللزيز... وحكاوي القهاوي

المواضيع المثبته والمميزه [ موضوعك هنا ]
تم اضافتها بواسطه Ahmed Almagic تثبيت مميز لســت الأفــضل ولــكن لي أســـلوبي •
تم اضافتها بواسطه اواخر الشتا ارجو الدخول موضوع هام
تم اضافتها بواسطه abu judy تثبيت مميز "" غـيـــر مُــتَّـصِل . . "ابو جودى"...
تم اضافتها بواسطه abu judy تثبيت مميز أمريكي يلتقط "حاجز الصوت" "ابو جودى"
تم اضافتها بواسطه سمير الشريف تثبيت مميز كوني صديقتي ... سمير الشريف
تم اضافتها بواسطه Kimo Elsaeed تغطية مباراة || مصر vs بوتسوانا || تصفي
تم اضافتها بواسطه Ramy Adel تثبيت مميز حان الآن أذان صلاة العشااء قوموا لصلاتها
تم اضافتها بواسطه abu judy تثبيت مميز لا تترك اطفالك وحدهم لانهم.."ابو جودى"
تم اضافتها بواسطه Ramy Adel تثبيت مميز عندما يتحول العشق,,الى جنون؛؛رامى عادل؛؛
تابعنا على الفيسبوك
إضافة رد
  #1  
قديم 07-18-09, 01:24 PM
الصورة الرمزية wHiTe fLoWeR
wHiTe fLoWeR wHiTe fLoWeR مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات wHiTe fLoWeR
معدل تقييم المستوى: wHiTe fLoWeR زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
Icon15f مين الى قال الى فات مات؟؟؟




بصوا يا جماعه القصه ده
جميله قوى ومنقوله
ويا رب تعجبكوووووووووووووووووووووووووو

الحلقه الاولى \

الابطال:
ندى وشادي جيران
القصة بتبتدي والابطال لسه صغيرين ندى في اولى ثانوي وشادي في تالتة ثانوي.

دخلت الام الغرفة وقالتت لابنتها في هدوء.
الام: ندى ,يلا روحي اعملي قهوة لباباكي, واسأليهم لو عايزين عصير.
قامت ندى من على مكتبها في تأفف, وهي تقول.
ندى: يووووه ياماما, متخلي نسمة هي الي تعملها, انتي مش شايفاني بذاكر.
الام: بطلي دلع , دلوقتي بقيتي بتذاكري؟, وخلى نسمة الي تطلع! , وبعدين نسمة مبتعرفش تعمل قهوة.
ندى: حاضر خلاص, هقوم اهه, هو مين برة اصلا؟.
الام: محدش غريب يعني, دي هالة اختك وهايدي صاحبتها وشادي.
ندى: شادي مين؟.
الام: شادي الي ساكن في البرج الاحمر الي قدامنا, مش عارفاه؟ .
ندى: اه ,اه فاكراه , الواد الغلس القصير دا, الي كان بيغلس عليا واحنا صغيرين ,دا كان شعره طويل وكنت دايما اشده منه,ايه دا هو بقى في تالتة ثانوي امتى؟, هو قد هالة؟.
الام: ايوة, قدها .
ندى: وايه الي جايبة النهاردة؟.
الام: ماهو كمان مقدم على اختبار القدرات بتاع عمارة, فجاي لباباكي يفهمه بالمرة مع هالة وهايدي.
ندى: الواد انا فاكراه ,دا كان رذل رذالة يا ماما واحنا صغيرين, مع اني اصغر منه بسنتين بس كنت اطول منه , وكنت دايما بضربه.
الام: انتي هتقفي ترغي عشان تضيعي الوقت, اتفضلي يلا, روحي اعملي القهوة, وطلعيلهم عصير, وبعد كدة, هاتيلي انا كمان عصير واسألي نسمة لو عايزة.
ندى: يووووه, حاضر, ماهي نسمة دي الاعدادية بتاعتها هتيجي فوق دماغي, منا في اولى ثانوي برضة وعندي اربعتاشر مادة.
الام: طب اعملي الي قلتلك عليه بسرعة, وانتي تلحقي تذاكري الاربعتاشر مادة يا لمضة.
ندى: حاضر.
وتوجهت الى المطبخ على مضض, وجهزت القهوة, وهي تدندن, ووضعتها على صينية واتجهت بها حيث ابوها.
ندى: بابا , القهوة.
الاب: شكرا يا نيدو.
اخذ والدها القهوة من يديها , بينما التفتت هي تسأل.
ندى: حد عايز عصير؟.
نظرت اليها اختها .
هالة: انا عايزة, وهاتي لهايدي كمان, عايز يا شادي؟.
التفتت ندى تنظر لشادي لاول مرة, واندهشت, انه لم يعد الطفل القصير الذي اعتادت ان تضربه, لقد رأت شابا طويلا بشدة, يرتدي نظارة طبية, ذو وجه وسيم اسمر, فتعجبت, وقالت دون ان تفكر.
ندى: ايه دااااا, انت طولت اوي كده ليه, دانت كنت ازعة, وشعرك...
قال الاب ينهرها.
الاب: ايه يا ندى الكلام دا؟, مش تفكري في الكلام قبل ماتقوليه.
ندى: اصله يا بابا انا مشفتوش من واحنا صغيرين, كان قصير وشعره منكوش و....
قاطعها الاب للمرة الثانية ,بينما شعر شادي بالحرج من الوصف حين انخرطتا هالة وهايدي في الضحك.
الاب: فيه بنت رقيقة تتكلم زي الدبش كده, جيبيلهم عصير يلا وتعالي, وبطلي تلبيخ.
فشعرت هي بالحرج هذه المرة, وذهبت لتفعل مثلما قال لها ابوها في سرعة ثم عادت لامها .
ندى: ماما , ماما انتي شفتي شادي؟؟.
الام: ايوة يا حبيبتي.
ندى: دا بقى شكل تاني خالص يا ماما, دا طول اوي ولبس نضارة.
الام: مانتي عندك حق, مشفتيهوش من زمان, والله مااعرف كان مختفي فين كل دا.
ندى: بس انا لبخت الدنيا ,واتريأت عليه قدامهم.
الام: انتي على طول لسانك فالت, لما يخلصوا ابقى اطلعي اعتذريله.
صمتت قليلا تفكر ثم قالت.
ندى: هو اكيد علمي رياضة ,ولا ايه؟, هيكون بياخد قدرات عمارة ليه يعني؟.
الام: معرفش انا بقى, انتي مش هتعدي تذاكري ولا ايه؟, وبعدين فين العصير بتاعي.
ندى: اه صحيح نسيت.
وانطلقت تحضره في سرعة ,وهي تفكر في شكل شادي الذي تغير تماما منذ الصغر.
*******************
انتظرت ندى بصبر انتهاء والدها من الحديث مع اختها وهايدي وشادي, ودخوله غرفته لتهرع للخارج, موقفة شادي وهو في طريقه الي الباب.
ندى: شادي.
التفت ينظر اليها في دهشة, بينما نظرت هي لاعلى لتنظر لوجهه, الذي علته امارات التساؤل.
شادي: ايوة , فيه حاجة؟.
ندى: انا.... سوري,...سوري لو كنت ضايقتك ولا حاجة.
نظر اليها ببرود.
شادي: ضايقتيني في ايه؟.
ارتبكت ندى لبروده , وشعرت هي بالاحراج.
ندى: يعني لما قلت انك كنت ...قصير وشعرك طويل.
قال ببرود وهو ينظر الى اختها وصديقتها, اللتان تتابعان الحديث في شغف.
شادي: طب منا كنت قصير وشعري طويل , ايه يعني؟.
نظرت اليه بدهشة, ثم بضيق.
ندى:يعني ان انا قلت كده.
شادي: اصلا انا مكنتش قصير انتي الي كنتي طويلة زيادة وانتي صغيرة, وكنتي مستقوية نفسك, عشان طولك.
شعت بالغضب, فقالت في انفعال.
ندى: تصدق انت بارد, وانا غلطانة اني جيت اتأسفلك اصلا, انت فعلا كنت قصير ومنكوش, ومش كده وبس, كنت غلس وكنت دايما بضربك,هه بقى.
وضربت بقدمها في الارض بطفولية, ثم اندفعت للداخل, بينما ازداد هو احراجا امام الفتاتين.
*******************
ندى: بس يا هالة متكلمنيش عنه, دا قليل الزوق, وغبي.
ضحكت هالة وهي تقول.
هالة: مش انتي الي هزأتيه الاول, واتريأتي عليه ولا لأ؟.
ندى: انا مقلتش حاجة غلط, هو كان غلس, ولسه غلس زي ماهو, هو عشان بقى نخلة خلاص, نسي شكله زمان, انا فاكرة اننا عندنا صور ليه وهو حاطط صباعه في مناخيره كمان.
انخرطت هالة في الضحك وهي تقول.
هالة: بس متقوليش الكلام دا ادام هايدي لحسن معجبة بيه, وشكلهم هيظبطو كده.
ندى: يتحرقو هما الاتنين, اهي هي رخمة زيه بالظبط, وهو وحش واسمر وبنضارة.
هالة: حرام عليكي, دا وشه امور, انتي مخدتيش بالك ولا ايه.
ندى: وانا اخد بالي ليه, مانتي عارفة اني بحب الصبيان البيض الي عنيهم ملونة.
وصمتتا قليلا ثم قالت هالة بشغف.
هالة: بس هي صحيح فين الصورة دي اوريهالها.
ضحكت ندى وهي تقوم.
ندى: قومي قومي, ندور في البوم الصور


التوقيع





كم هي معقدة كلمة إنتظار,,,من الصعب على من يعيش
لحظة إنتظار أن يصف تلك اللحظة وصف يصل درجة التعريف..ويبعث الراحة في روح
تعيش على أمل,,,وينهي الأمل بالواقع المرغوب الذي نتمنى,,,ونبقى في ساحات
عدم الراحة محاربين من أجل السكينة,,,ننتظر وعد الحياة,,,,

التعديل الأخير تم بواسطة wHiTe fLoWeR ; 07-19-09 الساعة 11:37 AM
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 07-18-09, 09:23 PM
الصورة الرمزية osa
osa osa مش موجود دلوقتي
زبوون مولع الدنيا
بنت

 
معلومات osa
معدل تقييم المستوى: osa زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

هههههههههههه
حلوه كمليها


التوقيع



We Are Born To Live ... Live To Love ... Love To Suffer ... Suffer To Pain .... Pain To Die
رد مع اقتباس
  #3  
قديم 07-18-09, 09:37 PM
الصورة الرمزية ريمـاس
ريمـاس ريمـاس مش موجود دلوقتي
زبون مزاجة عالي
بنت

 
معلومات ريمـاس
معدل تقييم المستوى: ريمـاس زبون يستحق التميز
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههههه
لا دي روعة
و شكلها كتا هتحبه
مستنينك يا قمر
مش تتاخرى علينا


التوقيع



مفيش فى علبة الألوان
ولا لون واضح..
لا الأسود دايما حزين
ولا الأبيض
بقى يعرف يسامح..
بتتقابل الألوان مع بعضها
لكنها بتفترق
أول ما بتنهى المصالح..
لا ده لون الأمان
ولا ده لمسة حنان
ولا ده الدفا
اللى قادر يزيح البرودة.
يااااه..
مفيش لون فضل
زى ما عرفناه.
من يوم ما البحر اختفى
واللون الأزرق تاه..
لا الأصفر هو الخريف
ولا الأخضر
يعنى الحياة..

رد مع اقتباس
  #4  
قديم 07-18-09, 09:47 PM
الصورة الرمزية ™T0 £X!T
™T0 £X!T ™T0 £X!T مش موجود دلوقتي
:: مشـرف سـابق ::
ولد

 
معلومات ™T0 £X!T
معدل تقييم المستوى: ™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold™T0 £X!T is a splendid one to behold
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

حلوه كمليها

بس انتى هزقتينى اوى كدا انا اسمى شادى

ولو هيفضل التهزيق كدا ياريت تشلى اسمى منها

منعا للاحراج ولا حد من هنا يضحك عليا كمان


التوقيع







Boring Life And There Is No New



رد مع اقتباس
  #5  
قديم 07-18-09, 10:03 PM
الصورة الرمزية BeAuTy G!I!RL
BeAuTy G!I!RL BeAuTy G!I!RL مش موجود دلوقتي
زبون بدأ يعمل قلق
بنت

 
معلومات BeAuTy G!I!RL
معدل تقييم المستوى: BeAuTy G!I!RL زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

  • جامده مووز
  • بس الواد شادى ده مش رخم
  • كفايه اسمه


التوقيع

رد مع اقتباس
  #6  
قديم 07-18-09, 11:15 PM
الصورة الرمزية wHiTe fLoWeR
wHiTe fLoWeR wHiTe fLoWeR مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات wHiTe fLoWeR
معدل تقييم المستوى: wHiTe fLoWeR زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa مشاهدة المشاركة
هههههههههههه


حلوه كمليها
اوك يا قمر
تسلمى لمرورك

التوقيع





كم هي معقدة كلمة إنتظار,,,من الصعب على من يعيش
لحظة إنتظار أن يصف تلك اللحظة وصف يصل درجة التعريف..ويبعث الراحة في روح
تعيش على أمل,,,وينهي الأمل بالواقع المرغوب الذي نتمنى,,,ونبقى في ساحات
عدم الراحة محاربين من أجل السكينة,,,ننتظر وعد الحياة,,,,
رد مع اقتباس
  #7  
قديم 07-18-09, 11:20 PM
الصورة الرمزية wHiTe fLoWeR
wHiTe fLoWeR wHiTe fLoWeR مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات wHiTe fLoWeR
معدل تقييم المستوى: wHiTe fLoWeR زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مجروحه بقلب حزين مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههههههههه

لا دي روعة
و شكلها كتا هتحبه
مستنينك يا قمر

مش تتاخرى علينا
اكيد يا قمرى تسلمى

التوقيع





كم هي معقدة كلمة إنتظار,,,من الصعب على من يعيش
لحظة إنتظار أن يصف تلك اللحظة وصف يصل درجة التعريف..ويبعث الراحة في روح
تعيش على أمل,,,وينهي الأمل بالواقع المرغوب الذي نتمنى,,,ونبقى في ساحات
عدم الراحة محاربين من أجل السكينة,,,ننتظر وعد الحياة,,,,
رد مع اقتباس
  #8  
قديم 07-18-09, 11:29 PM
الصورة الرمزية wHiTe fLoWeR
wHiTe fLoWeR wHiTe fLoWeR مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات wHiTe fLoWeR
معدل تقييم المستوى: wHiTe fLoWeR زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ™T0 £X!T مشاهدة المشاركة
حلوه كمليها



بس انتى هزقتينى اوى كدا انا اسمى شادى

ولو هيفضل التهزيق كدا ياريت تشلى اسمى منها

منعا للاحراج ولا حد من هنا يضحك عليا كمان
هههههههههههههههه
هوه حد يقدر برده
روق انت شويه
وهتتظبط فى الحلقات الى جيه
وميرسى لمرورك يا شادى وعاشت الاسامى

التوقيع





كم هي معقدة كلمة إنتظار,,,من الصعب على من يعيش
لحظة إنتظار أن يصف تلك اللحظة وصف يصل درجة التعريف..ويبعث الراحة في روح
تعيش على أمل,,,وينهي الأمل بالواقع المرغوب الذي نتمنى,,,ونبقى في ساحات
عدم الراحة محاربين من أجل السكينة,,,ننتظر وعد الحياة,,,,
رد مع اقتباس
  #9  
قديم 07-18-09, 11:37 PM
الصورة الرمزية wHiTe fLoWeR
wHiTe fLoWeR wHiTe fLoWeR مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات wHiTe fLoWeR
معدل تقييم المستوى: wHiTe fLoWeR زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BeAuTy G!I!RL مشاهدة المشاركة
  • جامده مووز
  • بس الواد شادى ده مش رخم
  • كفايه اسمه
ههههههههههههههههههه
حاضر اهدى علينا شويه
وان شاء الله الاحلقات الى جيه مش هيبقى رخم ولا حاجه
منورانى يا بيوتى

التوقيع





كم هي معقدة كلمة إنتظار,,,من الصعب على من يعيش
لحظة إنتظار أن يصف تلك اللحظة وصف يصل درجة التعريف..ويبعث الراحة في روح
تعيش على أمل,,,وينهي الأمل بالواقع المرغوب الذي نتمنى,,,ونبقى في ساحات
عدم الراحة محاربين من أجل السكينة,,,ننتظر وعد الحياة,,,,
رد مع اقتباس
  #10  
قديم 07-18-09, 11:54 PM
saharsasso saharsasso مش موجود دلوقتي
زبون بدأ يعمل قلق
ولد

 
معلومات saharsasso
معدل تقييم المستوى: saharsasso زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

القصه شكلها هيبقى جااااااااامد يلا مستنين باقى القصه وتسلم ايدك يا جميل

التوقيع

[IMG][/IMG]





نفسى اعيش فيوم مطمنة نفسى فى لحظة اعيشها واكون انا ايوة خايفة يجى بكرة وابقى بالنسبة له ذكرى ايوة خوفى اناعايشه فيه مستسلمة حاجه فيا من زمان عمرى مابحس بامان عمرى ماتحقق لى حلم حلمت بيه اه انا عايزة قلبى يعيش وحيد حابة انى افضل من بعيد مش عايزة اعيش مع ناس بتخدع بعضها لوحدى فى حضنى احسن مستحيل فى حد يحضن عمرى ما مشيت سكة ليا منورة

رد مع اقتباس
  #11  
قديم 07-19-09, 01:55 AM
الصورة الرمزية pooh2538938
pooh2538938 pooh2538938 مش موجود دلوقتي
زبون حجز طاولة ليه
بنت

 
معلومات pooh2538938
معدل تقييم المستوى: pooh2538938 زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

ههههههههههه
جميله جدا يلا كميله ومرسي علي الدعوة


رد مع اقتباس
  #12  
قديم 07-19-09, 08:32 AM
الصورة الرمزية بنوتة مصرية
بنوتة مصرية بنوتة مصرية مش موجود دلوقتي
زبون ما يتعوضش
بنت

 
معلومات بنوتة مصرية
معدل تقييم المستوى: بنوتة مصرية زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

القصة جميلة اوي يا قمر
بلييييييييييييييييييز
تكمليها بسرعة
وميرسي على الدعوة يا قمر

التوقيع



I love you





never ♥
رد مع اقتباس
  #13  
قديم 07-19-09, 08:54 AM
tota17 tota17 مش موجود دلوقتي
زبون بدأ يعمل قلق
بنت

 
معلومات tota17
معدل تقييم المستوى: tota17 زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

القصه جامده اوووووى كمليها يا قمر وانا متابعه معاكوا

التوقيع

رد مع اقتباس
  #14  
قديم 07-19-09, 08:58 AM
الصورة الرمزية ميما الصغيره
ميما الصغيره ميما الصغيره مش موجود دلوقتي
زبون بدأ يعمل قلق
ولد

 
معلومات ميما الصغيره
معدل تقييم المستوى: ميما الصغيره زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

شكلها القصه جااااااااااااااااااااامده
بس حلوة حكايه وهو حاطط صابعو في مناخيرووو
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


التوقيع

رد مع اقتباس
  #15  
قديم 07-19-09, 09:17 AM
الصورة الرمزية ghadaahmed
ghadaahmed ghadaahmed مش موجود دلوقتي
زبون بدأ يعمل قلق
بنت

 
معلومات ghadaahmed
معدل تقييم المستوى: ghadaahmed زبون يستحق التميز
طربيزة الزبون
افتراضي رد: مين الى قال الى فات مات؟؟؟

بداية جامدة للقصة
شكلها هتتطلع جميلة مووووووووووت
تسلم ايدك ياجميل على القصة
متتاخريش بقي مستنينك

رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
مات؟؟؟, مين, الي, ـاب, قال



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
مش هتقدر ترزع مواضيع جديدة
مش هتقدر ترد على المواضيع
مش هتقدر ترفق ملفات
مش هتقدر تعدل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

أنقلني بسرعة وحيات ابوك على


ساعة القهوة دلوقتي: 12:32 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.7 Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع المواضيع والمشاركات المكتوبه لا تعبر بالضروره عن وجهة نظر الموقع وإنما عن وجهة نظر الاعضاء وكاتبها .

جميع الحقوق محفوظة لـ قهوة المصريين .